Ännu en dag är förbi...

Eller i alla fall snart. Ronja har idag bajsat ner en pyjamas och sitt babygym, kissat ner en body, dregglat ner en annan, kräkts ner en pyjamas. Ja, listan kan göras lång... Nu har på allvar snart inga kläder kvar. Och ändå tycker jag att hon har så mycket kläder. Men tydligen inte tillräckligt för att hänga med i hennes nerskitningstakt. Tvättmaskinen har gått varm här idag. Tack gode Gud för tvättmasik i lägenheten. Vi skulle aldrig klara oss om man skulle vara tvungen att boka tid och jävlas. Nu blir det ännu bättre i huset, då kan jag tvätta mitt i natten om jag vill! Inte för att jag har haft lust att göra det många gånger, men jag kan om jag vill sen! Jippi!
Mats mår bättre idag och imorgon ska han jobba. Jag och Ronja ska följa med ut och vara hos Bosse & Anna-Lena. Kanske ta en promenad och ha det skönt. Sen åker vi hem med Mats när han slutar vid 17.
Just nu pratar och myser Ronja och pappa i soffan. Det låter så gulligt nu när hon verkligen har börjat jollra och prata. Och skrika! Hon har tryck i pipan lilla Ronja.

Mysig ikväll i ekologisk pyjamas med tillhörande liten mössa från fam Göthe.




Visst är hon söt, vår lilla prinsessa? Världens sötaste tycker i alla fall vi.
Imorgonkväll ska jag på bio, och se Twilight med Tessa. Fast jag ser nu att den bara går 18.15... Jaja, vi får väl se. Jag ska prata med henne imorgon under dagen.
Var på Clas Ohlson (ja, jag vet. Pinsamt) häromdagen och hittade faktiskt lampor som jag blev sjukt sugen på. Jag tror att de skulle passa jättefint ini min inredning, och billiga dessutom! Tänkte att jag skulle köpa en till varje sovrumsfönster.

Visst är den fin?! Hög mysfaktor. Jag ska slå till på ett gäng tror jag.


Idag sprang jag upp en sväng på stan för att handla lite. Sprang förbi på Drömgården och köpte ett galet snyggt överkast till vår dubbelsäng. Hade ju presentkort också så :-) Jag är såå nöjd med överkastat, det är vitt qviltat. Har suttit och surfat på inredningssajter hela kvällen för att kolla kuddar till sängen. Hittade en jättefin rund mormorskudde, linnefärgad och en vit med svarta blommor på. Och jättefina hissgardiner som jag funderar på till vårt kök sen, vita med broderade blommor på. Tänkte att dom skulle passa bra ihop med tapeten som jag är sugen på till köket då. Jag håller på att övertala Mats... :-)

Tapeten Rut i beige från Sandbergs. Galet snygg eller?


Till sovrummet, med mitt nya vita överkast funderar vi på två olika tapeter som fondvägg. Vad välja? Står mellan två tapeter ur serien Hanna från Boråstapeter. Hänger mest på Mats att han ska bestämma sig.
 

Vi kan inte riktigt bestämma oss. Den som lever får se :-)

Skit samma / Jåz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback