Ronja är här!

Föga visste jag när jag skrev sist att dagen efter skulle vår dotter födas! Lilla Ronja Edith Alvåg föddes söndagen den 21 september, kl 16.23. Hon vägde 2815g och var 48cm lång.
Allt gick bra, och snabbt! Kom in på förlossningen kl.11.30 och sen är hon ju ute 16.23. Skönt att man slapp ligga och dröna i flera timmar. Vi mår jättebra och det var skönt att komma hem idag. Jag och Ronja har varit tvungen att stanna kvar 2 nätter längre pga att man inte riktigt vet när mitt vatten gick. Och då betcknas det som något som heter långvarig vattenavgång. Och det kan innebära ökad risk för infektioner hos bebisen. Men hon har mått så bra så. Hon är iofs lite liten för sin ålder. Med tanke på att hon är överburen 9 dagar så är hon inte så stor. Men dom har tillmatat henne och hon går upp jättefint i vikt! Och som hon ammar sen! Smärta för mig, gott säger Ronja :D
Nä, nu måste jag gå till min guldklimp för hennes pappa ska gå och handla så att vi har någon frukost imorgon. Jag kommer att håller er uppdaterade om livet med Ronja.


Hon är underbar! / Jåz



Kommentarer
A P R I L baby.blogg.se

Gud så sööööt hon är! STORT GRATTIS!!

2008-09-24 @ 21:16:47 | http://aprilbaby.blogg.se/
Syster Åsa

Hon är verkligen söt som socker!! Och det där med att vara liten till växten..syster hade du väntat dig något annat med tanke på hennes mors gener? ;) Mamma Gunilla och pappa Ola hälsar och grattar dom med, och tycker att det bara var igår vi brände iväg på mopparna ;) Många kramar!

2008-09-26 @ 11:21:02 | http://katewellings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback