En stund på förlossningen

Igår var vi hos Birgitta på rutinkontroll. Jag hade denna gång +2 i äggvita i urinet. Och dessutom förhöjt blodtryck, tresiffrigt på båda sidorna om strecket. Så hon skickade upp oss direkt på förlossningen. Där fick jag ligga med ctg och blodtrycksmätare. Blodtrycket gick ner när jag fck ligga där och ta det lugnt. Och ctg:n registrerade 2 sammandragningar/förvärkar på 10 minuter som jag inte ens kände av själv. Så snart kanske det är på gång! Dom tog blodprov på mig också, för att kolla efter yttligare tecken på havandeskapsförgiftning. Och dom skulle ringa senare under gårdagskvällen om det visade något. Men dom ringde aldrig. Så jag har inte det. SKÖNT! Men gissa om man var nervös av att gå här hemma och vänta på att dom eventuellt skulle ringa. Det kan ju göra vem som helst hispig! Jag ska tillbaka och lämna urinprov på fredagmorgon, så ska dom kolla hur mkt äggvita jag har i urinet osv.

Idag är Mats också hemma. Det är skönt, OM det skulle bli något med bebisen. Tycker absolut att bebisen ska ta och titta ut nu. För vi är måttligt less på detta. Alla andra får sina bebisar, utom jag! Det finns nog ingen bebis i min mage. Allt är nog ett enda stort skämt...

Bebis / Jåz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback