En soft dag

Imorse var vi upp på sjukhuset med mitt urinprov. Fick sitta med ctg och bebisens lilla hjärta tickade på precis som det skulle! Hur fint som helst. Och den registerade sammandragningar också. Mitt blodtryck var kanonbra idag, 115/75. Så lågt har det inte varit sen inskrivningen hos barnmorskan i februari. Så det var jätteskönt att höra. Och idag var det inte alls lika mkt äggvita i urinet. Så läkaren kunde lugna oss. Vi ska försöka få en tid hos Birgitta till veckan, typ tisdag eller onsdag.

Sen åkte vi hem och gick upp på stan och satte oss på Lindahls och tog en räkmacka. MUMS! Och en promenad på det. Vi gick i delar av stan där vi inte brukar gå alls. Visste knappt om vi var kvar i Norrköping :D Smsade lite med Carro och fick höra att hon skulle bort och Per skulle vara ensam hemma med Elliot, så vi svängde in på vinst och förlust. De var hemma, så vi gjorde dem sällskap en stund. Alldeles för sällan nu för tiden som man bara "tittar in hos folk". Elliot klappade lite på magen, så vi hoppas att detta ska driva ut bebisen!

Jag vil verkligen INTE bli igång satt! Snälla, lilla, älskade bebisen i magen, kan du inte komma ut nu!? Jag vill att det ska sätta igång av sig själv ju. Man vill ju att kroppen ska få sköta sånt där själv! Jag är måttligt skitless på detta nu. Men det känns bättre än igår i alla fall. Igår var både jag och Mats nere i skiten och allt var BLÄ. Men nu känns det lite bättre när vi varit på sjukhuset och fått bekräftat på riktigt att allt är bra, och att det inte är någon risk för havandeskapsförgiftning.

KOM NU BEBISEN! SNÄLLA, SNÄLLA, SNÄLLA, SNÄLLA! JAG VILL ATT DU SKA VARA HÄR NU! Vore trevligt om du hinner titta ut till oss innan din mormor kommer ner. Kom igen nu...

Nu ska vi snart åka till Elgiganten och kränga lite pengar. Och sen på Maxi och köpa mat. Och GODIS!


Bruum / Jåz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback