+3 på övertid!

Idag är det tredje dagen på övertid. Hjälpte fullmånen? Inte ett skit!

Just idag tänker jag mycket på hur det kommer att vara när den väl har kommit ut. När vi får komma på BB och bara umgås vi tre, och lära känna varandra! Och när vi får öppna paketet från Per & Carro. Undra vad det kan vara där i? Spännande! Och så tänker jag på hur det kommer att vara att komma hem med den. Hem till vår lägenhet där vi ska bo tillsammans. Då ska vi helt plötsligt klara oss själva och vara föräldrar. Hjälp! Lite läskigt, men ändå så underbart! Undra vad kissarna kommer att säga om att det kommer en helt färsk liten människa hit. Dom kommer säkert att vara lite misstänksamma till en början. Men dom är ju också våra barn, så jag hoppas att det kommer att funka!

Jag har gjort att desperat försök att driva ut Bebis. Jag har putsat fönstren! Det funkade ju för Carro, så nu väntar vi och ser! Ska städa lite i badrummet, diska och fixa lite också. Kanske ta en promenad när Mats kommer hem. Det regnar ju inte i alla fall idag. Jag vet ju att jag måste vila också. Det kan ju bli närsomhelst, och då måste man vara pigg och allert! :)

I lördags var vi hos Pelle & Sofia. Hon hade rensat garderoben, så det blev lite nya kläder att ha när Bebis kommit ut. Mats hatar när Sofia har rensat garderoben för jag kan inte hålla mig. Jag går alltid därifrån och har handlat en massa. Men det är ju inte direkt några skitkläder, utan märkeskläder. Och jag får det ju väldigt billigt om man jämför med vad hon betalade för sakerna i affären. Och två saker som jag köpte nu hade hon aldrig ens använt! Fick tag på en vårjacka, en stickad sjal, torgvantar, en omlottblus, en väst och en skjorta. Och tre stycken jättefina värmeljushållare i form av blommor. Mats rynkade på näsan och muttrade något om att jag inte behövde köpa den där klänningen på Indiska nu när jag handlat av Sofia. Äh, han förstår inte sånt här! Dessutom vill ju jag ha något snyggt att ta på mig när Bebis kommit ut. Jag är i alla fall nöjd!

Vi har plöjt igenom Sagan om ringen-filmerna. Alla tre, de förlängda versionerna! Så nu har vi inget emot att Bebis tittar ut!

Fixa och dona / Jåz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback