Soft helg

Riktigt skön helg med lagomt mkt städning och andra nyttigheter och två promenader. Gårdagens promenad var en pina. Svinkallt och snålblåst! Jag höll på att djupfrysas innan vi kommit hem till värmen. Sen duschade jag kokhett så jag såg ut som en kräfta. Bättre promenad idag, vi var ute i 1 timme och 30 minuter. Ronja sov som en stock i vagnen. Vi har bytt från mjuklift nu till varm termoåkpåse som hon verkar trivas kanonbra i. Det började bli lite kallt i liften. Mats hade hyrt tre bra filmer på jobbet som vi plöjt igenom i helgen. Och så lite välbehövligt (kan diskuteras) godis till det så klart.

Idag sköter Mats middagen. Skönt att slippa. Jag lagade mat och bakade som en dåre i fredags. Jag försökte mig på chocolate cupcakes med chocolate frosting, och LYCKADES! Supergott blev det. I veckan när jag får tid ska jag testa att göra julmuffins. Hoppas dom bli goda så man kan bjuda på dem på julafton.

På onsdag kanske vi ska åka till vårt hus. Vi ska ringa och höra om dom är hemma. Vi ska in och mäta lite fönster osv. Spännande ska det bli. Vi har ju inte varit där sen vi köpte det.

VI LÄNGTAR!

Jo då / Jåz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback