Höstväder och Peter LeMarc

Usch vilket tråkigt väder det är alltså! Men vi hade tur förra veckan uppe hos mamma och pappa. Vi hade kallt och klart. Jag och Mats fick vara lite själva när mormor och morfar ville ta Ronja på promenad. Så det var skönt. Vi tog bilen och for förbi min gamla lågstadieskola och vårt gamla hus. Och så promenade vi runt och kollade på hus och fick lite idéer. Och så firade vi Ellis på fredagen. Med smörgåstårta och Williamstårta. MUMS! Ronja skötte sig exemplariskt i bilen på väg upp och hem. Hon sov hela tiden. Och så stannade vi och ammade sen somande hon om på en gång igen. Och det var ju det som jag varit orolig för.

Imorse var vi på återbesök hos Birgitta på mvc. Allt verkade bra, utom att jag fortfarande får utslag på stickan när jag kissar. Jag fick återbesökstid igen den 8/12 (när jag och Mats firar tre år!) för att kolla upp det igen. Om det inte är bättre då så måste jag gå på vårdcentralen för att göra vidare utredning. Det kan vara något med njurarna sa Birgitta. Hoppas inte det!

Snart ska jag och Ronja ge oss ut i detta skitiga skitväder och gå upp på stan. Jag ska kolla om jag hittar några fina kläder till lilla fröken. Men vi stannar inne en stund till och myser med Peter LeMarc och tittar ut på höstregnet. Och kollar inredning på nätet!

"Vi två vi hör inte hemma någonstans.
Här är vi kind mot kind ännu i denna livslånga dans.
Och trots att jag har kysst var millimeter av din hud
är det som första gången jag rör vid dig nu.
Så när vi fortsätter på färden
Är det du och jag mot världen.
I dag och alla andra dar, du och jag mot världen.

Vi är ännu kvar."

"Du och jag mot världen" av Peter LeMarc, 1997.

Kärlek / Jåz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback