Dagens Mattis mm.


Mattis softar på dörrmattan i väntan på att husse ska komma hem. Eller har han fallit offer för "Djurkyrkogården"? Vilka ögon! Haha...
 


Ronja ligger på soffan med snuttefilten och handen. Värsta söndagsmyset!


Igårkväll var vi på middag/Wiispelande hemma hos Tessa och Micke. Och då passade Ronja på att mysa en stund med moster Tessa.




Som sagt var vi hos Tessa och Micke igår. Och gissa om vi spelade Wii. Jag kommer att ha ÄNNU mer träningsvärk imorgon. Jag och Tessa kämpade oss svettiga i en jämn rockrings-duell. Ivrigt påhejad av Ronja så klart! Vi fick smaskiga grekiska köttbullar som säkert inte var de nyttigaste. Så det behövde tränas bort per omgående! Så roligt vi hade! Tack för en underbar kväll.
Och träningsvärk har jag även i högerarmen efter ett evigt strykande av julgardiner igår. Så här ska pyntas och julas! Och nästa helg ska jag och Tessa baka lussebullar. Och ett pepparkakshus. Fast i år köper vi ett färdigt hus och bygger ihop. Efter fjolårets fiasko med husbygge så ger vi upp! Så då blir det julmusik och glögg i stora lass. Mysigt!

Nä, nu gnäller Ronja och vi ska snart dra över till Tesa och Micke för lite sällskap.

Hörs! / Jåz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback