Utflykt till skärgården

Ronjas allra första gång i stugan, utanför magen då! Här sitter hon i soffan och kollar på lampan och skrattar.


På väg ut i skogen för att kolla in hygget!


Pappa Mats & Ronja på "vår" strand. Där ska vi bada till sommaren!


Och så en bild på en trött & blek mamma Josefine.


Pappa Mats & Ronja mitt på hygget.


Vår stuga & Karin och Anders stuga i bakgrunden. Efter rensning av träd. Lite skillnad!


En bild på vår stuga! Här ska Ronja rulta omkring på sommaren när hon blir större.


Idag har vi varit ute i skärgården och kollat in stugan och hur det såg ut med hygget. Det kommer att bli kanonfint när dom har rensat bort allt ris och sly. Och vilken utsikt Karin & Anders får i sin stuga nu. Jättefint! Vi hade tur när vi kom ut för Anders & Fredrik var ute och byggde kök i deras stuga, så vi fick fika och sällskap. Sen fortsatte dom att bygga och vi gick en sväng i skogen och ner till stranden. Spännande att se hur det ser ut sen i sommar. Nu är det ju mäkta skittråkigt i detta gråa väder och ingen grönska och löv. Andra bullar till sommaren! Mysigt.

Och så var det ju Ronjas premiär i stugan, utanför magen som sagt. Hon blev helt förälskad i den oranga lampan i vardagsrummet och satt och stirrade på den och skrattade. Söta bebis!

Annars har vi inte gjort så mkt. Kom hem för en timme sen. Mats lagar mat och jag sitter här. Fast egentligen har jag inte alls tid att sitta här. Jag måste städa och packa i kartonger. Så jag kanske ska återgå till det innan det blir arg-Mats inne i köket. Han kanske vill ge igen för alla gånger som jag kommer och tjatar på honom när han sitter här och jag står i köket :-D

Stääääda / Jossan aka Jåz

Kommentarer
Åsa

Haha, det jag menar är givetvis att jag inte vill vara på smällen ÄN :D Skulle vara skönt med examen, fast jobb och lite annat sånt först, plus att jag givetvis måste hinna lite längre på min slalomkarriär ;) Jag siktar in mig på andra vågen - då alla vänninor får sina andra barn, för lattemamma tänker jag bli :D

2008-12-09 @ 00:44:51 | http://katewellings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback