Och så regnar det igen

Jag var lite eld och lågor imorse eftersom det var blå himmel och solsken. Skoj att det är bra väder när familjen ska komma, tänkte jag. Funderade till och med på att ge mig ut på en promenad med Ronja. Men icke... Mina promenaddrömmar krossades snabbt. Nu regnar det...IGEN! Fy vad tråkigt. Mamma sa att det var jättefint hemma med en massa snö på träden, nästan som ett vykort. Och så åker dom ifrån det, ner till detta. Absolut ingen snö och 8 plus grader och mulet. Åketråk! Jag tycker mest synd om Ronja... Tänk om det ska fortsätta vara så här under hennes uppväxt. Stackars flickabarnet måste ju få uppleva en redig vinter. Nä, då blir det helt enkelt att styra stegen mot dom norrländska skogarna. Jag ska ta med henne upp till mormor och morfar, till scoustugan och Indalsälven, där vi åkte pulka när vi var mindre. Och badade på somrarna. Jag och Tessa for alltid dit på somrarna och doppade oss. Men det var ju alltid SVINKALLT. Men man skulle ju bada. Sen skrämde mamma oss och sa att det var en tjej som drunknat där. Och det är ju väldigt strömt där. Så då började man åka till Lögdösjön och Smacket. Och sen när Tessa fick körkort drog vi till Oxviken. Dit måste jag åka med Mats och Ronja. Mats har inte varit där. Där är det så fint! Jaja, en liten utsvävning om diverse minnen och dylikt. Nog om detta!
Snart är mamma & co framme. Micran är fullpackad och dom hade fått trycka igen dörrarna! Dom skulle gräva fram Ellis i baksätet sa dom. Kan tänka mig att det är mkt som ska med. Och då är  det bara 4 dagar!
Längtar tills dom kommer ner i mars när vi flyttat till vårt hus. Det blir mer plats att röra sig på och man slipper trampa på varandra. Och pappa slipper sova på soffan! Gamla man... :-P
Ronja sussar en stund nu. Hon har varit igång sedan tidigt imorse. Och så måste hon ju vara utvilad när mormor, morfar och moster kommer så hon kan flörta med dem! Sötaste ungen min...

Jag bjuder på en bild från förmiddagen.
Ronja med sina Mumintroll.


Puss / Jåz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback