16 dagar kvar!

Jaha, så var det alltså bara 16 dagar kvar tills Bebis ska komma.
Igår var jag hemma hos Carro och åt middag. Mumsiga varma mackor med champinjonstuvning. Och varma bananer med choklad och vaniljglass till efterrätt. Det var jättemysigt! Killarna var på Black Lion Inn och käkade. Sen var dom här hemma hos oss och drack kaffe och spelade Grand Theft Auto. Kan man tro att dom är 31 år?! :D
I söndags var det min födelsedag. Jag fyllde alltså 24 år. Bosse & Anna-Lena var här. Jag fick presentkort på Nordik. Så nu är det nya fina kuddar med matchande pläd i vår soffa! Sen kom Per, Carro, Elliot, Pelle, Sofia och Viggo också och grattade. Jag fick en bok om barnets första sex år av Per & Carro. Bra att ha och läsa i! Av Pelle & Sofia fick jag en bok där man kan skriva in viktiga händelser i Bebis liv. Det var en väldans lyckad födelsedag och jag tackar för alla presenter. Även dem hemifrån mamma, pappa & syster!
Har hittat den perfekta lampan till vårt vardagsrum! SÅÅ snygg. På Indiska finns den. Går lite i gammal stil och kommer att passa så bra i min nya inredningsstil. Det vi vill nu är att byta ut tevebänken och tevebordet! Fast vi funderar att hänga upp teven på väggem och bara skaffa någon liten bänk för dvd och diverse. Tevebänken är en så fruktansvärt ful möbel! Men vi får se när vi har råd. Nu ska vi först och främst ha barn. Och blöjor kostar... Tro mig, jag vet. Jag jobbar i affär!

Undra om Bebis ska komma ut snart?! Jag är nervös, spänd, skraj, förväntansfull, lycklig, rädd och allt på en gång! Snart är jag mamma och Mats är pappa. Och sen är vi det för resten av våra liv. Lite skrämmande är det samtidigt som vi bara längtar ihjäl oss nu! Tänk när vi får upp det där lilla livet i famnen... Jag vet att det kommer att vara världens vackraste Bebis. Det är ju vår Bebis som vi har gjort tillsammans, Josefin och Mats. Det kan ju inte bli annat än bra? Eller?
Vem är du där inne i magen? Som sparkar och hickar. Vem är du lik? Har du min mun och Mats näsa? Är du en pojke eller en liten flicka? Jag är mest spänd över hur du ser ut! Jag vill känna igen mig själv i en annan liten människa och se hur det blir när man blandar mig och Mats. Världens vackraste...

A little bit of heaven right here beside me / Jåz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback